dearelin

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Amanda gästbloggar!

Av Elin Pettersson - 7 februari 2012 20:36

Hej ! Jag heter alltså då, Amanda Lundh och är 15 bast, på min fritid löptränar jag med surahammars sok o med nått som heter p-pojkar fast ja inte är pojke men de gör roliga rundor som passar mig o de är trevligt liksom, men nog om löpning. Jag rider fegisen Dagur frá lágafelli, men han kallas för dagur haha. han är en importerad Islandshäst från island på 16 bast  valack. vi har bara startat en ända tävling som va lite mer skoj, halloween tölt. men vi sluta på en tredje plats o vann bäst uttklädnad , så då va jag riktigt happy! Dagur står på en liten ridskola med typ 14 islandshästar ett russ o en blandras av nån ras ja inte kommer på. stallet som vi kallar sköna gröna härliga åkerby, ligger i skultuna så de är en biltur för mig 3 mil. men de har funkat i nu ett år o de ska funka fler o fler år hoppas jag! men innan jag började rida dagur red jag i sura stallet men de va inget för mig, min kompis tog med mig en hit härlig sommar dag o woopwoop, så från att vara suraryttare blev jag åkerbyare! nått jag inte ångrar en sekund! men jag red inte Dagur från första början , han hade en medryttare så jag testa Erpur som va helt olik Dagur, han skenade i väg o sket i den lilla ryttaren som satt på, bah gas ! o han va inte lätt att få stopp på. så jag tröttna på de , och fick bli dagurs andra medryttare! men Erpur har blivit så fin efter hans skensäsong, han är en annan ponny, men han har sken i sig ;) jag blev alltså fast för den lilla isabell ponnyn, jag kommer i håg när allt hände de bah sa klick . jag kom till stallet sent för Moa som tog med mig ditt, tyckte jag kunde vara med o sova med henne o hennes kompisar, så jag va de. o då hade de bestämt att jag skulle rida Dagur o Tor nästa dag, red Tor med hela gänget en mysig ridtur. sen red jag ut med Sofia o saga jag o dagur, de förvarna mig att han kunde bli rädd för saker , inte en ända gång, han va coollugn. jag va fast den ponnyn ska ja ha haha inte bokstavlingen men som medryttar häst o så blev de o så är de nu! han o jag har häng i hop i ungefär ett år, o allt blir bara roligare o roligare. han har vart rädd för allt , då menar jag allt. men han har blivit mycke bättre, förr kunde jag inte få utt han genom hagen för de va elstängsel, läskiga saker de ;) men vafan de går ju nu? så duktig han blir bara bättre o bättre, men han har kastat av mig när han hoppat tre meter åt sidan o inte alltid jag haft tankarna på de o woop låg jag på marken. men han är även duktig på att hoppa , teknink har han . bara synd att han är så rädd, först ville han inte hoppa 30 cm, vet inte hur länge jag försökte sen gick vi över de o då släppte allt, o han hoppa 70 cm räcke. grym ponny! vi ska försökta tävla mycke under 2012 , nått jag verkligen vill, men de kostar så äckligt mycke -.- man ska ju ha transport, skjuts blöööh. men de är värt att fixa allt för de är så kul när man väl tävlar.

nästa tävling är i mars o då har jag en sprillans ny systemkamera så bilderna kommer bli snygga som fan!

det var i åkerby jag träffade Elin , min pumbabror!♥♥♥

http://a-manda.bloggplatsen.se

följ min blogg o gör mig glad på köpet!

 

åkerbys livsnjutare!

kram♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Pettersson - 2 mars 2012 10:15

Nu har  jag bytt blogg som jag har funderat över länge. Har bytt till blogg.se så det är lite anorlunda. Håller på att lära mig lite mer. Men jag vet hur man gör inlägg, lägger ut bilder, lägger ut videos och kollar komentarer. ;)   http://behi...

Av Elin Pettersson - 29 februari 2012 20:53

Fotade idag i det awesome vår vädret! Bilderna vart bra, för att vara en vanlig digetalkamera. ;) Men ah, ENJOY. ;d                                 Komentera? :3   ...

Av Elin Pettersson - 29 februari 2012 20:44


För ett tag sen körde vi hem Hanna. Vi åt hos dom innan vi åkte hem igen. Dagarna hon var här var gryma! As kul. Vi hade vårat lilla "schema" typ. ^^ • Hanna väckte mig • Vi ligger och latar oss lääänge • Går upp sitter en stun...

Av Elin Pettersson - 26 februari 2012 18:20


Hanna kom ju igår. Vi badade och kollade på "Poppins pingviner". :3   Och idag åkte vi till Erikslund och shoppade lite småttogott. Jag köpte en jeans shorta och ett linne, AS SNYGGA. Vart helt kär i dooom. ♥ Har inte bild på dom men ni ...

Av Elin Pettersson - 24 februari 2012 17:18


Äntligen sportlov!  Har gjort två prov och redovisat idag, jag förkänar verkligen en paus. ^^ Imorgon ska jag till stallet och sen kommer Hanna. :D Vi ska gå på bio, stan, spa och bada i vår utebadkar. As nice!   Sen vet jag inte riktigt va...

Presentation


Lalalal, släng in en komentar. Eller följ. VÄLJ. Nejmen, läs iaf. ^^

Fråga mig

30 besvarade frågor

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Skapa flashcards