dearelin

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Elin Pettersson - 1 december 2011 17:51

Kom nyss hem typ från Åkerby där jag praoar. :)

Kände att jag ville sova hemma en natt så jag o Ida åkte hem. ^^ 

Men imorgon ska vi tillbaka och då ska vi sova över till lördagen också eftersom att det är våran medryttardag. :)

Vill ni veta vad vi gjort? Klart ni vill. ^^

Måndag: När vi kom fick vi ge stona det sista höt som var utanför sommarhagen eftersom de skulle flyttas till vinterhagen. Sen när vi kom tillbaka fick vi gämna till marken i vinterhagen som var full av "diken" som vi skulle fylla igen, det tog typ hela dan. När hagen var klar flyttade vi alla stona till vinter hagen. Sen fick vi rida. Jag red Dagur och Ida red Svala. ^^

Tisdag:  Eftersom Jannicke inte var hemma så fick jag och Ida mata hästarna. Sen mockade vi stonas och vallackarnas lösdrifter och tog en rid tur. Jag red Dagur (igen) och Ida Geisli. När Jannicke kom hem förberädde vi inför lektionerna. Vi fick inte va med o rida men vi tog in hästar och matade dom.

Onsdag: Mata hästarna, mocka lösdrifterna. Efter det slappade vi tills Jannicke kom hem och då efter lunch tog vi alla en rid tur. Jag på Tor, Ida på Svala och Jannicke på Saga med Von o Frida som handhäst. Jag o Ida fick testa ha hand häst en liten stund. Jag fick ha Von och Ida Frida, det gick rätt bra. När vi kom hem förberädde vi för lektionerna. Tog in hästar matade dom. Och ena lektionen red jag o Ida eftersom jag ska rida då på onsdagar. Jag red Korp och Ida Osk.

Torsdag: Mata hästar, mocka, tog en rid tur. Jag på Geisli och Ida på Erpur. När vi matade stona på morgonen såg vi att Dis (ett föl) haltade, hon stödje inte ens på det. :( Så när Jannicke kom hem kollade  hon henne, hon visste inte vad som var fel med benet men hon hade ont och hon hade hög feber.. Men efter det så röjde vi saker som skulle kastas eller läggas undan. Sen åkte jag hem. ^^


Ett stort plus om ni orkade läsa allt. ;)

Ni får veta mer på lördag, CIAO. :3

Dis

Presentation


Lalalal, släng in en komentar. Eller följ. VÄLJ. Nejmen, läs iaf. ^^

Fråga mig

30 besvarade frågor

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards